معاون هماهنگ کننده سپاه فجر اعلام کرد:

300ویژه‌ برنامه به مناسبت  سالروز آزادسازی خرمشهر

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر گفت: به مناسبت سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر  بیش از 300 ویژه‌ برنامه در استان فارس برگزار می‌شود.
تصویر 300ویژه‌ برنامه به مناسبت  سالروز آزادسازی خرمشهر

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس سرهنگ پاسدار قاسم علی پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات بیت المقدس، عملیاتی منحصر بفرد و توسط سپاه و نیرو‌های مسلح انحام شد و نیز هزینه بالایی را برای نیرو‌های صدام برجای گذاشت و در نتیجه ذخائر ارزی این کشور به صفر رسید.

وی در مورد برنامه‌ اجرایی سالروز فتح خرمشهر خاطر نشان کرد: برگزاری 200 یادواره شهید، بازسازی عملیات بیت‌المقدس در شهر آباده، جشنواره هنری، افتتاح گالری، کنگره جهانی پیامبر رحمت (ص)، همایش فرماندهان دفاع مقدس ویژه هنرمندان ازجمله برنامه‌های در دست اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: جشن بزرگ پیروزی، شب‌شعر دفاع مقدس، رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس، خاطره گویی، سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه با موضوع آزادسازی خرمشهر، صبحگاه مشترک ارتش، سرود‌های پاتوق، هزارنفره، حضور در کنگره شهدای طلاب در چهارم خرداد در قم از دیگر برنامه‌هایی که به مناسبت سوم خرداد در استان فارس برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس تصریح کرد: تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس، همایش سالگرد شهید عبدالله اسکندری، رونمایی از شهدا شاخص سپاه به تفکیک در استان‌، تئاتر، نمایش خیابانی و نیز آغاز عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی از دیگر برنامه‌های شاخص سالگرد عملیات بیت‌المقدس است.

مسئول کنگره سردار و 15 هزار شهید استان فارس در ادامه نشست افزود: رزمندگان اسلام در مدت 576 روز در عملیات بیت‌المقدس توانستند خرمشهر را آزاد و موجب تغییر تاکتیک جنگ در ایران به ویژه دردنیا گردیده است.

مرتضی آل علی خاطرنشان کرد: در این عملیات رزمندگان اسلام 16 هزار نفر از نیرو‌های صدام را کشته، 19 هزار اسیر، 5 هزار و 400 کیلومتر از خاک سرزمینمان آزاد و نیز عملیات بیت‌المقدس به‌عنوان یکی از عملیات شاخص در دنیا معرفی‌شده است.

وی تصریح کرد: حضور 500 هنرمند برای شرکت در برنامه ملی و استانی روای شو باهدف کشف استعداد هنری در قالب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از برنامه‌های در دست اجرا است.

مسئول انجمن راویان سپاه فجر فارس در این نشست در مورد رشادت‌های شهید مدافع حرم حاج عبدالله اسکندری گفت: شهید اسکندری در دوران دفاع مقدس به‌عنوان فرمانده مهندسی تخریب جلوه‌های بی‌نظیری از خود نشان داد و یکی از فاتحان خرمشهر بوده است.

رضا متولی با اشاره به اینکه شهید اسکندری در سال 93 در جبهه سوریه در کمین داعش افتاد و سر از تن مبارکش جدا گردید و در این مورد علی‌رغم درخواست پول و آزادی فرماندهان داعشی، مادرش اجازه معاوضه سر فرزندش با تکفیر‌های اسیر داعشی در سوریه را نداد و افزود: مادرش گفت سری که درراه خداوند برود لازم است همان‌جا بماند درنتیجه پیکر بی‌جانش مفقودالاثر گردیده است.

397986